mortierbrigade neemt digitale topboutique Group94 over.

Sinds 10 jaar strijdt mortierbrigade tegen creatieve middelmaat. Lag bij het ontstaan de nadruk nog op middelmaat in klassieke media, dan is de strijd voor creatieve communicatie nu verplaatst naar digitale media.

mortierbrigade integreert daarom Group94 met onmiddellijke ingang.  Deze Gentse design boutique is al jaren wereldtop op vlak van digitaal design en user experience. Door de bundeling van hun krachten, wordt de brug geslagen tussen branding en interactie over alle kanalen heen. Dit brengt content, design en analyse samen in één performante merkbeleving. mortierbrigade verzamelt zo alle talenten en competenties om ook de volgende 10 jaar effectief, creatief en populair werk voor merken te creëren en dat via alle mogelijke touchpoints.

“De tools en de kanalen om de consument van vandaag te bereiken en te beïnvloeden, kent iedereen intussen. Toch merken we al te vaak dat het merkverhaal inhoudelijk en visueel niet doorvertaald wordt in allerlei digitale kanalen – gaande van de social media accounts tot e-mailings. Dankzij de expertise van de mensen van Group94 kunnen we onze klanten nu een oplossing bieden om hun merkverhaal in alle touchpoints even creatief als slim te vertellen, te meten en bij te sturen” vertelt Jens Mortier.

Pascal Leroy, oprichter van Group 94, zal de leiding (en zijn expertise) stapsgewijs doorgeven. Koen Verbrugge (ex-Thomas Cook, ex-Netlash, ex-Wijs, docent Digitale Content aan de Artevelde Hogeschool) vervoegt de troepen als digital content strategist.
Eerder startte mortierbrigade ook al de samenwerking met Hannes Coudenys (Ugly Belgian Houses, Sambal, Like My Ride,…). Brigadier Wannes Vermeulen blijft als creative technologist verantwoordelijk voor alle digitaal gedreven innovaties. mortierbrigade blijft ook gebruik maken van de diensten van Bram Ceuppens en Stijn Jansen, die vanuit Silicon Valley iedereen op de hoogte houden over de meest recente innovaties. Daarnaast blijft het Antwerpse Linkman een vaste partner voor de productie van agile content.
Business Director Evert Vermeire stuurt dit geheel aan vanuit Brussel.

Over Group94:
Group94 is een online design boutique. Ze hebben hun sporen verdiend met projecten voor Getty Images worldwide, EA Games, Adidas, Unilever,… Door hun excellente design werk, veroverden ze een plaatsje in de FWA Hall of Fame, naast o.a. AKQA en Google Creative Lab.

Over mortierbrigade:
mortierbrigade gaat al 10 jaar voorop in de strijd voor creatieve en effectieve reclame. Dat engagement blijkt ook uit het hoge aantal bekroonde geïntegreerde campagnes, een Titanium Lion en 5 opeenvolgende EFFIEs. Innovatie is een belangrijk fundament voor mortierbrigade, met als uitschieters de met innovation awards bekroonde campagnes Song for Life (Studio Brussel), Haiyan 2121, Most Exclusive Video (Absynthe Minded).

Contact: [email protected] - +32479591430