Wereldprimeur op het salon: mortierbrigade en Kia spelen het slim

mortierbrigade en Kia Motors Belgium slaan opnieuw de handen in elkaar voor de communicatie rond het 93e Autosalon.  De hele campagne kreeg de noemer “Kia, vol van slimme technologie”.

mortierbrigade ging alweer een stap verder dan de klassieke kanalen, want dankzij een partnership met Buzzyfy.com zet Kia tijdens het salon ook zelf een straf staaltje slimme technologie in via social media.

Het principe: iedereen die op de locatie van het salon een foto of tweet post wordt door het systeem opgepikt, ook #zonder #die #vervelende #hashtags. Automatische foto-analyse zorgt er dan in realtime voor dat Kia Motors Belgium onmiddellijk kan reageren op relevante foto’s en meteen ook in functie van wat er op de foto staat.  Als er bijvoorbeeld iemand een foto deelt met een elektrische wagen, zal die door het syteem herkend worden en krijgt de bezoeker een boodschap als: “Op zoek naar duurzaam? Dan is de Kia Soul EV precies wat u zoekt! Milieubewust met 7 jaar garantie. Ontdek hem bij Kia in Paleis 4”.

Tijdens de eerste salondagen filterde Buzzyfy een duizendtal relevante foto’s uit de social media-stroom, waarna Kia op ongeveer de helft van die berichten reageerde.

Met deze digitale innovatie ondersteunt mortierbrigade Kia Motors bij de ambitieuze merkambities en groeistrategie van het slimste merk van het Autosalon.

Meer info over deze actie:

Jens Mortier

Meer info over BuzzyfyTM van The Brand Seeders:
Ronny Mathieu