De MIVB & mortierbrigade laten Brussel bruisen van liefde

De MIVB lanceert « Voices of Brussels »: een bus die hoopvolle boodschappen in Brussel verspreidt. Een originele manier om de mensen met elkaar te verbinden en op te roepen tot solidariteit.

De Belgen leven ondertussen al bijna een maand in afzondering. Daarom bedachten de MIVB en mortierbrigade een originele manier om de Brusselaars toch met elkaar te verbinden. Het idee is simpel: je spreekt een boodschap in of schrijft er één via Messenger naar de MIVB, samen met de naam en adres van de ontvanger. De dagen daarna rijdt de bus door Brussel met externe luidsprekers om de boodschappen te verspreiden.

Barbara Foucart, Brand Marketing Manager bij MIVB:

« De voorbije weken heeft de MIVB zich gefocust op de bescherming van haar reizigers en de gezondheid van haar personeel, dankzij bijkomende maatregelen en door sterk te communiceren over de gevaren van COVID-19. Vandaag willen we meer dan ooit bewijzen dat wij allemaal Brussel zijn, door Brusselaars met elkaar in contact te brengen.”

Joost Berends, Executive Creative Director en partner bij mortierbrigade:

“ De meeste mensen zijn heel sterk met elkaar verbonden ondanks de afzondering. We hangen de hele dag aan de telefoon, gebruiken Facetime, Skype, Zoom en andere videocallprogramma’s om met elkaar in contact te blijven. Met de « Voices of Brussels » bus verbinden we Brussel op een persoonlijkere manier met elkaar, omdat de ingesproken boodschappen overal in de stad gehoord worden. De bedoeling is een glimlach op ieders gezicht te krijgen en de Brusselaars dichter bij elkaar te brengen.”

De bus rijdt donderdag en vrijdag van 17u tot 20u zijn eerste rondes en rijdt de week erna nog op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag op dezelfde uren. De routes worden aangekondigd op de Facebookpagina van de MIVB. Ingesproken boodschappen zullen rechtstreeks uit de luidsprekers klinken, geschreven boodschappen zullen eerst opgenomen worden. De campagne is vandaag gelanceerd op TV, radio, dagelijkse pers, digital outdoor en social.

Radiospot

MP3 - 1.1 Mb