De MIVB & mortierbrigade zenden wensen uit met een kerstkoor

«Voices of Christmas» een bus van de MIVB die al zingend warme wensen brengt.

Na « Voices of Brussel » in het begin van de lockdown, is er nu « Voices of Christmas ». De bus zal zijn exclusieve service opnieuw inschakelen voor de eindejaarsfeesten. Het voertuig, een bus omgebouwd met luidsprekers, zal in de Brusselse straten te horen zijn van 15 tot 23 december. Na het verzamelen van alle kerstwensen zal een koor een kerstversie van de wensen zingen voor je geliefden. En voor een extra schepje kerstmagie, zullen ook MIVB-haltes gezongen worden tijdens de feestdagen.

De feesten zien er dit jaar iets anders uit. Bijna iedereen zal met Kerstmis geliefden moeten missen. Daarom gaven de MIVB en mortierbrigade Belgen de kans om hun kerstwensen naar hun naasten te sturen in de vorm van kerstliedjes.

De boodschappen worden gezongen door « Petits Chanteurs du Collège Saint-Pierre », opgenomen en daarna afgespeeld voor de woningen van de bestemmelingen. Een originele manier om elkaar te verbinden, wanneer samenkomen met familie en vrienden net heel belangrijk is.

Iedereen die een wens wil brengen met de «Voices of Christmas» bus, mag hun boodschap opsturen via de website of de sociale mediakanalen van de MIVB voor 8 december.De «Voices of Christmas» bus zal ze dan meteen naar de juiste bestemmelingen brengen.

De bus rijdt uit op 15,17,18 en 23 december. De persoon die een bericht heeft gestuurd wordt de dag vooraf per e-mail op de hoogte gesteld.

Voices of Brussels

Na het succes van de “Voices of Brussels” campagne tijdens eind april, gaven mortierbrigade en MIVB Brusselaars de kans om deze keer warme boodschappen te delen tijdens de kerstperiode.Tijdens de lockdown, bracht de «Voices of Brussels» bus toen gepersonaliseerde berichten aan geliefden in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. De actie werd met ongelofelijk veel enthousiasme onthaald en werd gezien als een voorbeeld van grensverleggende solidariteit.

Radio 1

WAV - 5.5 Mb