De Nationale Loterij en mortierbrigade pakken uit met een nieuwe Lotto-campagne.

De Belgen en hun passies staan hierin centraal. Een enorme variëteit van mensen van alle leeftijden die all the way kunnen doen wat ze het liefste doen. Want dat je je passie, je hobby, gewoon je ding kan doen, da’s toch wel het ultieme geluk, de ultieme vrijheid.

Jens Mortier van mortierbrigade:

Onze slogan “Omdat het kan” dekt twee ladingen: enerzijds dat de kans dat je Lotto wint groter is dan je denkt. Daar hebben we de laatste twee jaar met succes het accent op gelegd. Nu tonen we wat Lotto winnen kan betekenen voor de spelers. We overstijgen het puur materiële, en tonen dat je gewoon je ding kan doen, wat dat ook mag zijn en wat anderen daar ook van mogen denken. Gewoon, omdat het kan.”

De films werden geregisseerd door Jeroen Mol van Ristretto Films. Op de tonen van ‘It’s a good day’ van Peggy Lee zien we mensen die hun ding doen. Elke dag een taartje eten met de vriendinnen en daarvoor het trapliftje verlengen tot bij die vriendinnen? Omdat het kan. Naakt tennissen? In the middle of Norway gaan zitten? Ook goed. Zolang je de préparé niet vergeet.

Ook op radio wordt de saga gelanceerd, en op Spotify lopen er specifieke spots voor muziekliefhebbers van soms wel héél vreemde genres.

En daarnaast zijn er natuurlijk ook een hoop social, pos, en andere uitingen.

Chocolade - radiospot

Fietsen - radiospot