‘do your thing’: de allereerste campagne voor de nieuwe positionering van ING.

Een paar weken na de officiële aankondiging van haar nieuwe internationale positionering, presenteert ING de eerste creatieve vertaling van ‘do your thing’.  mortierbrigade kreeg als eerste de eer om het verhaal naar buiten te brengen in België en Nederland. Verschillende deliverables werden uitgewerkt, waaronder een film van Ralf Demesmaeker voor tv en online, OOH en een groot social luik.

Een nieuw hoofdstuk in de Think Forward strategie van ING: een nieuwe positionering, nieuwe slogan, nieuwe guidelines…  ‘do your thing’ is een uitnodiging om je vleugels uit te slaan, om je plannen waar te maken en om iedereen aan te moedigen zijn hart te volgen.

Joost Berends, Partner & Executive Creative Director bij mortierbrigade : «Het gaat erom dat ING de mensen wil aanmoedigen om zich te focussen op wat echt belangrijk is voor hen. Of het nu privé is of professioneel, iedereen moet kunnen doen wat er voor hem of haar echt toe doet. En als je je eigen ding doet, heb je potentieel ook een positieve impact op je omgeving want enthousiasme werkt aanstekelijk. Een nieuw huis bouwen maakt je blij en ook je kinderen. Jouw passie voor muziek volop beleven maakt je gelukkig en daarmee raak je ook duizenden andere mensen. Dat hebben we proberen te vertalen in deze eerste campagne.”

Nathalie Ducène, Head of Advertising ING Belgium :  «Deze campagne is het startschot van een nieuw hoofdstuk voor ING België en Nederland. Met al onze komende acties en campagnes zullen we deze nieuwe positionering verder uitbouwen. Meer dan ooit willen we mensen aanmoedigen om volop te gaan voor wat echt telt voor hen. ‘do your thing’ vat samen waar we voor staan en waar we in geloven: het potentieel van mensen. Onze rol is om bankieren zo vlot mogelijk te maken door onze diensten continu te blijven ontwikkelen, zodat iedereen meer tijd heeft om te doen wat hij of zij wil doen. »

De campagne loopt via tv, OOH, social media en online video en zal in verschillende formaten te zien zijn in België en Nederland.

ING_DO_Your_Thing_Mars_iConic_DeBrouckere_1488x888px_10s_NL.mp4

MP4 - 3.8 Mb