Geen data-slachtoffers meer met Mobile Vikings

Eerste nationale campagne gelanceerd door mortierbrigade

mortierbrigade lanceert een nieuwe campagne voor Mobile Vikings. De telecomoperator pakt voor het eerst ook uit met een campagne die over de taalgrens gaat.

De campagne zet de data-abonnementen op maat in de schijnwerpers. Want Mobile Vikings is al enige tijd nummer één wat betreft z’n data-aanbod, maar daarbovenop kunnen Vikings nu ook zelf hun abonnement samenstellen. Zo zijn ze er zeker van dat ze altijd precies genoeg data hebben. Zo hoeft niemand nog z’n levensstijl aan te passen aan z’n abonnement. Je kan gewoon je abonnement aanpassen aan je levensstijl.

De campagne bestaat uit drie televisiespots en verschillende radiospotjes. In de televisiespots doen verschillende personages in dertig seconden tijd, een emotioneel relaas uit de doeken. Ze vertellen hoe ze, tot eigen ongenoegen, hun leven totaal hebben moeten omgooien en schikken naar hun abonnement.

Of ze nu vooral veel data willen, of toch ook nog wat belminuten kunnen gebruiken, bij Mobile Vikings zijn klanten er zeker van dat ze het gepaste abonnement vinden. Want ze kunnen het zelf samenstellen, zo zijn ze zeker dat ze nooit met een overschot, of met een data-tekort zit.

Om de voordelen van het abonnement in de kijker te zetten, kon Mobile Vikings rekenen op mortierbrigade. Het agentschap bedacht een campagne met verzonnen testimonials waarin, personages vertellen over de schrijnende, maar komische opofferingen en veranderingen die ze in hun leven maakten om toch maar niet te veel data te verspillen.

Zo krijg je in één van de spots een jonge vrouw te zien die vertelt hoe ze de man van haar leven aan de deur heeft gezet, zie je een voormalig technofan die zich tot trash metal bekeerde, en zie je een modieus instagrammeisje dat een mindful, mandala-tekenende hippie moest worden. Dat alles omdat ze te weinig data hadden en er uiteraard geen andere oplossing te bedenken viel.
De boodschap die ze overbrengen: Laat je abonnement je leven niet bepalen.
Mobile Vikings levert z’n boodschap op een grappige manier, inclusief hun vertrouwde absurde touch.

De campagne gaat vandaag van start in Vlaanderen, behelst drie tv-spots, verschillende radiospotjes en bannering. En wordt binnenkort ook in Walonnië gelanceerd. Een nieuwe stap voor Mobile Vikings om ook het Zuiden van het land te veroveren en z’n hip en jong imago te installeren bij het Franstalige publiek.

CREDITS