Humo en mortierbrigade hacken erop los!

Brussel, 3 februari 2019 – Clickbait, phishing, fake news, … het zijn gekende  manipulatietechnieken waar nu ook Humo en mortierbrigade zich in een nieuwe campagne schuldig aan maken.  Door internetgebruikers te laten proeven van allerlei soorten digitale ellende wil het weekblad zijn compleet vernieuwde 100% digitale abonnement in de kijker zetten als het perfecte alternatief.

Want met z’n ’s werelds eerste interactieve tv-gids, de diepgaande onderzoeksjournalistiek, brutaal eerlijke tips en recensies, en ook nog eens de gebruikelijke overdosis humor, zit je online goed bij de nieuwe Humo Digitaal. Zo hoef je niet neer te dalen naar de duistere krochten van het internet voor je shot actualiteit of portie lachkrampen, met alle gevolgen van dien…

Jens Mortier, Partner & CEO van mortierbrigade: “Humo benadert het nieuws en de actualiteit vanuit een heel specifieke hoek. Deze campagne weerspiegelt perfect de stijl van het tijdschrift en behandelt een zeer actueel thema: het digitale etterende gezwel van online miserie. Met deze campagne tonen we dat er maar één plek is waar je daaraan kan ontsnappen. En da’s Humo, uw eiland in een zee van e-llende. Nu dus ook 100% digitaal beschikbaar.”

Online is het chanteren geblazen. Fictieve retargeting banners vol gênante producten vragen de gebruiker om de som van vijf euro (de prijs van een maandelijks digitaal abonnement) te storten. Enkel dan stoppen de banners met je te achtervolgen, of dat maken ze je toch wijs. In social content worden privébeelden, van zij die niet ingegaan op de blackmail, openbaar gemaakt. En in direct mail laten we internetgebruikers geloven dat ze écht gehackt zijn. De campagne bevat ook een film en radiospot die je hieronder kunt bekijken en beluisteren. Tenslotte werden er ook advertorials ontwikkeld waarmee getest wordt of lezers fake news kunnen onderscheiden van de waarheid.

Humo Digitaal_RADIO

MP3 - 1.4 Mb