ING België belegt met mortierbrigade

Iedereen kan wel iets. En nu kan iedereen ook beleggen.

De ene kan heel goed accenten nadoen, de ander leert zijn hond allerlei trucjes of gorgelt opera’s als geen ander. Kortom: Iedereen kan wel iets. En nu kan iedereen ook beleggen: al vanaf €25 per maand bij ING. mortierbrigade zet deze realiteit in de kijker met zijn eerste nationale campagne voor ING België. Het agentschap toont op een geestige manier dat beleggen niet moeilijker hoeft te zijn dan de dingen die we allemaal wel kunnen. Dit wordt getoond met situaties waarin iedereen zich kan herkennen.

Nu de rente op de spaarrekening zo laag is  kan beleggen een oplossing zijn om  je geld toch te laten renderen. De meeste Belgen zetten maar heel traag de stap naar beleggen, ze denken dat je al een groot budget moet hebben, een beleggingsexpert moet zijn, of ze denken dat ze te jong zijn. Niets is minder waar bij ING: want daar kan je al beleggen vanaf €25 per maand, waarbij je het tempo, het risico en het bedrag zelf bepaalt.

mortierbrigade laat in de nationale campagne zien hoe gemakkelijk en toegankelijk beleggen is. Verschillende karakters zetten hun “verborgen talenten” in de kijker: Een man die zijn hond trucjes aanleert, een grootmoeder die haar kleinkinderen kan laten schrikken met haar kunstgebit of een vader die beatboxt om zijn kindje in slaap te wiegen. De campagne wordt afgetekend met: Iedereen kan wel iets. En nu kan iedereen ook beleggen.

Nathalie Ducène, Head of Advertising bij ING België:

“Met deze campagne willen we laten zien hoe toegankelijk beleggen is. We wilden de focus leggen op de mensen, en niet op de voordelen die ze krijgen wanneer ze gaan beleggen. Meestal worden de voordelen en prestaties uitgelicht, maar wij wilden ons anders positioneren. Door de personages in het dagelijkse leven te plaatsen maken we beleggen menselijker en kan iedereen zich er makkelijker mee identificeren. En met de nodige humor maken we het allemaal nog toegankelijker.”

De campagne bestaat uit verschillende tv- en radiospots, print, banners en een social luik.
Geïnteresseerden kunnen op ing.be/eenvoudig-beleggen een simulatie maken van hun eigen beleggingsplan.

CREDITS