Legendary Tour: mortierbrigade organiseer een fake wereldtournee met Belgische muzikant CHANCE

‘The Legendary Tour’ is het ongelooflijke verhaal van de Belgische muzikant CHANCE, die erin geslaagd is om iedereen te laten geloven dat hij langs de meest iconische concertzalen ter wereld heeft getourd. In werkelijkheid bleek het echter een uitvoerig opgezet spel: posters van de tournee, online ticketshops en activatie op sociale media. Onder de vlag van ‘The Legendary Tour’ heeft deze fake tournee nochtans écht plaatsgevonden. Hoe dan wel? Dat onthult de zanger in een video. Zo ontpopt ‘The Legendary Tour’ zich tot een slimme zet van de artiest en mortierbrigade om zijn album in de schijnwerpers te plaatsen.

Een legendarische tournee

The Legendary Tour komt voort uit een sluw idee van de muzikant Chance – Antoine Geluck voor de vrienden - en mortierbrigade. Met het doel een buzz te scoren, organiseerden de zanger en de reclame agentschap een tournee langs legendarische toplocaties als de Ancienne Belgique, Wembley, het Sportpaleis, Paradiso, Zénith, en ja, zelfs Madison Square. Fake? Niet helemaal, want Chance trad wel degelijk op in elk van deze locaties.

Antoine Geluck legt zijn plan zelf uit:

“Het idee schoot me voor het eerst te binnen tijdens een gesprek met een creatieve maat van mij bij mortierbrigade. Wat als we nu eens een tournee organiseerden langs mythische zalen … maar dan echt! We zijn toen Belgische cafés beginnen opzoeken die dezelfde naam droegen als grote concertzalen, en hebben onze tournee aangekondigd. Zo is The Legendary Tour ontstaan. Het was gekkenwerk. We speelden in bruine dorpskroegen, op een steenweg, voor de koeltoog van een frietkot … We hebben ons rot geamuseerd en uiteindelijk houden we er een leuke video”.

Deze fake tournee toont aan dat je tegenwoordig extra creativiteit aan de dag moet leggen als je van je wil laten horen.

The Legendary Tour werd ontwikkeld door het creatieve bureau mortierbrigade met de steun van het label PIAS.

Fantôme, het album van CHANCE, laat zich hier beluisteren.

CREDITS.docx