Lotto en mortierbrigade huldigen Olympisch team

De weg naar de Olympische Spelen is lang en uitdagend, en het Belgische Olympische en Paralympische Team krijgen daarbij volop steun van Lotto. De Nationale Loterij is al sinds jaar en dag trouwe partner van het BOIC en het Paralympic Team Belgium. Dankzij al haar spelers kunnen ze Team Belgium en Paralympic Team Belgium elk jaar budgettair steunen.

“Naast onze budgettaire steun, helpen we Belgische atleten ook om hun dromen waar te maken. Bij de Nationale Loterij gaan we de uitdaging mee aan om het talent van Belgische bodem tot in Parijs te brengen. We bouwen mee aan hun ‘Road to Paris’ zodat ze de best mogelijke kansen krijgen om te schitteren op het wereldtoneel. Want onze atleten naar de top brengen, vergt een gezamenlijke inspanning.” - Mieke Vandenbossche, Creative Excellence Manager bij de Nationale Loterij

En die gezamenlijke inspanning begint al heel vroeg in het leven van een atleet. Als hommage aan iedereen die mee heeft gebouwd aan de weg naar Parijs voor onze olympiërs, liet Lotto muurschilderingen oprijzen in de gemeentes waar ze zijn opgegroeid. Aan het sporthallencomplex van Ieper wordt hulde gebracht aan Emma Meesseman met een reusachtig kunstwerk. Ieper is waar Emma ooit startte met basketten, maar ook lang bleef spelen ondanks aanbiedingen uit het buitenland, en waar ze vandaag nog steeds woont.

En ook de entourage van Nelson Onana, die zich in het EK hockey van 2023 reeds bewees als een sterke schakel binnen de Red Lions, wordt met een muurschildering geëerd. Het werk prijkt om de hoek van de thuis van Nelson Onana, vlak bij de club waar hij traint.

“De muurschilderingen zijn een ode aan onze topatleten, maar ook aan hun roots. De sportclubs uit hun jeugd, de scholen waar ze opgegroeid zijn, hun ouders, hun buren … Iedereen die meebouwde aan de weg naar Parijs mag met trots uitkijken naar deze editie van de Olympische Spelen.” - Mieke Vandenbossche

Ook voor kajakker Artuur Peters en rolstoelsprintster Léa Bayekula zijn er muurschilderingen gecreëerd in Pelt en in Brussel. Daarnaast loopt de campagne onder andere ook in de vorm van een indrukwekkende OOH affichage en stickering op bijzondere plekken die betekenisvol waren in de carrières van de atleten.

Met activaties in de fan village in Middelkerke en tal van evenementen in de Lotto Belgian House in Parijs, is het einde van deze campagne nog lang niet in zicht.

De campagne loopt tot en met augustus en is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Nationale Loterij, BOIC, Paralympic team Belgium, mortierbrigade, Initiative Media, Golazo Brands, JC Decaux, Belgian Posters en Clear Channel.

PR_CREDITS.pdf

info@mortierbrigade.com