Mobile Vikings en mortierbrigade nemen afscheid van bellen.

Vuistje, dikken duim! Gebalde biceps!

Mobile Vikings is altijd een trendsetter geweest. Dikken duim

Na het veroveren van de markt met herlaadkaarten, komt Mobile Vikings nu op de proppen met nieuwe abonnementen. Abonnementen waarbij -zoals altijd bij Mobile Vikings- de focus ligt op mobiele data. Handjes in de lucht En die focus gaat ver, want Mobile Vikings neemt als eerste operator ter wereld officieel afscheid van bellen. Mannetje met wijd open mond Hoe? Alle ongebruikte belminuten van deze maand worden automatisch omgezet in extra mobiele data voor volgende maand. Dus hoe minder je belt, hoe meer je kan surfen, facebooken, twitteren, snapchatten en emoji’s sturen. Vuistje!

Deze nieuwe manieren van communiceren duwen bellen langzaam maar zeker van zijn troon. Want laat ons eerlijk zijn: de verschillende lagen en betekenissen die één emoji bevat, kan je nooit al bellend duidelijk maken. Mannetje met knipoog.

En dat is wat mortierbrigade perfect duidelijk maakt in de nieuwe campagne op radio, tv, affiche, print en online. We zien en horen hoe bellers hun emotie in een real life emoji proberen te vatten, visueel en tekstueel. Het zorgt voor grappige beelden, absurde dialogen, pijnlijke stiltes en vooral veel misverstanden. We kunnen dus besluiten: “bellen is gedaan, emoji’s sturen en gaan!”  zonnebril!

De films werden gedraaid door In Case of Fire en topper Sven Super, een veel bekroond regisseur uit Nederland.

RADIO paarse aubergine

RADIO hartje