mortierbrigade & Mooimakers pakken uit met monster(boete)s.

Mooimakers, organiseert in oktober voor de vijfde keer de Week van de Handhaving. In die periode zijn er extra controles op zwerfvuil en sluikstorten. Je riskeert  een zware boete als je betrapt wordt.

Als je je afval op de grond gooit, kan de boete oplopen tot wel 350 euro. Slik. Je kauwgum of peuk op de grond kan dus zomaar veranderen in een enorme monsterboete.

Om dit extra te dramatiseren, bracht mortierbrigade de monsterboetes tot leven. In beeld zien we monsters van kauwgum, koekverpakking en plastic zak. In radio horen we hoe een sigarettenpeuk transformeert naar een Teerminator en je maakt ook kennis met Zakulah en Drankenstein. Je kleine misstap kan dus serieuze gevolgen hebben.

Conclusie: Maak van je afval geen monsterboete. Gooi geen afval op de grond

De verschillende monsterboetes zullen te zien zijn in OOH, sociale media, en te horen op radio.

Story image
Mooimakers-Handhaving-30s-Piste 2-Peuk-VL-Radio-Full Scale Mix-080921.wav 6 MB Mooimakers-Handhaving-30s-Piste 2-Blikje-VL-Radio-Full Scale Mix-080921.wav 6 MB PR credits_Handhaving.pdf 52 KB

mortierbrigade
mortierbrigade sa/nv