mortierbrigade blijft trappen voor Bike for Brussels

Sinds het begin van de lockdown hebben de Brusselaars in groten getale de auto omgewisseld voor de fiets. Een goede gewoonte die best bewaard zou blijven tijdens de versoepeling van de maatregelen. Met een nieuwe campagne, #BlijvenTrappen, motiveren mortierbrigade en Brussel Mobiliteit alle Brusselaars om hun fietsgedrag door te zetten.

Sinds het begin van de lockdown zijn de Brusselse files nagenoeg verdwenen en fietsen was nog nooit zo aangenaam. Er was 42% minder verkeer en de verplaatsingen per fiets schoten de hoogte in. Brussel Mobiliteit wil deze goede gewoonte bewaren tijdens de versoepeling van de maatregelen en stuurt een motiverende boodschap richting alle Brusselaars.

“Zadel je kinderen op met een betere conditie.”, “Je straalt wanneer je pedaalt.” en “Vergeet koffie! Trap jezelf wakker naar je werk.” … Deze kleurrijke punchlines prijken op affiches op strategische plaatsen in Brussel. In radio horen we een poëtische ode aan zij die de stad zuiverder hebben gemaakt door zich per fiets te verplaatsen.

#BlijvenTrappen wil meer zijn dan een reclamecampagne. Het moet de stad ervan weerhouden om na de lockdown terug volledig te verstoppen. Het concept gidst de Brusselaars richting het Good Move plan, dat in maart goedgekeurd werd en het transitverkeer met 34% wil doen afnemen terwijl het gebruik van de fiets moet verviervoudigen tegen 2030. 40 km extra fietspaden werden aangelegd om fietsers te stimuleren tijdens de versoepeling van de maatregelen. Brussel Mobiliteit doet er via een campagne van Bike for Brussels alles aan om de Brusselaars hun goede gewoonte te helpen verderzetten.

#BlijvenTrappen wordt stevig verspreid via social en op de website bike.brussels vind je alle tips om (terug) op het zadel te springen tijdens de versoepeling.

#BlijvenTrappen radio 1.mp3

MP3 - 1.1 Mb