mortierbrigade brengt de dromen van Brusselaars tot leven voor Bike for Brussels

Wat zou jouw grootste droom zijn om van Brussel een betere stad te maken? Meer veiligheid, meer groen, meer gemak? Bike for Brussels heeft drie Brusselaars gevraagd naar hun visie voor de stad en hen nadien verrast door hen die droom voor te schotelen… op een fiets! Die visie werd door lokale artiesten geïllustreerd, geschilderd of getekend. Een pakkende onderneming die werd vastgelegd in 3 online mini-films. Het doel van dit initiatief: tonen dat de fiets dé oplossing is voor een betere stad. En omdat alle Brusselaars zo hun eigen idee hebben van een betere stad, kan iedereen tot 15 juni zijn gekste droom delen op bike.brussels en zo kans maken op een exclusieve fiets getekend door een Brusselse designer.

Sarah, Blanca en Oncle Kinch dromen alle drie van een beter Brussel. Hun verbeelding heeft letterlijk vorm gekregen dankzij het talent van 3 kunstenaars, die voor elk van hen een gepersonaliseerde en exclusieve fiets bedachten. Ontdek hun verhaal hier.

Met dit initiatief wil Bike for Brussels aantonen dat wat je dromen ook zijn, de fiets meehelpt aan positieve evolutie van de hoofdstad. Camille Thiry, woordvoerder van Brussel Mobiliteit:

“Vandaag willen we met dit initiatief niet enkel fietsers ondersteunen en vooruit stuwen, we willen ook tonen dat de fiets een antwoord kan bieden op de vele problemen waar Brussel mee te maken heeft. En dat doen we natuurlijk in actieve samenwerking met de Brusselaars. Daarom laten we hen aan het woord door hen hun dromen te laten delen met de hele gemeenschap.”

Exclusieve samenwerking met jonge designers

Voor dit initiatief schakelde Bike for Brussels de hulp in van jonge, Brusselse talenten. Ben Bauchau is een illustrator die werkt vanuit Ukkel. Hij beeldde de droom uit van Sarah: een stad waar de vogels zingen, zonder auto’s en waar de gebouwen barsten van kleur. Bieke Buckinx, een jonge schilder van 29 die in Molenbeek woont, maakte de fiets van Oncle Kinch, die van een groenere en jovialere stad droomt. En tenslotte hebben Karolien Verstappen, illustratrice van 36, en haar partner Jonas Jatidjan de fiets van Blanca vormgegeven. Zij droomde van groenere parken en ziet zichzelf wel door Brussel bewegen via een kabelbaan.

Alle Brusselaars die zoals Blanca, Kinch en Sarah een originele en gepersonaliseerde fiets willen winnen, mogen hun droom voor Brussel delen op de site bike.brussels  tot 15 juni. De twee mensen met de meest originele dromen worden geselecteerd en winnen een fiets gepersonaliseerd door een jonge Brusselse artiest.

Credits.docx