Mortierbrigade en Recupel vullen de tribunes van het Jan Breydelstadion met kapotte elektronische toestellen.

9 miljoen elektronische toestellen in Belgische huishoudens

Je leest het goed: maar liefst 9 miljoen kapotte elektronische toestellen liggen stof te vergaren in de kasten en op de zolders van Belgische gezinnen. Om dit probleem onder de aandacht te brengen, zetten mortierbrigade en Recupel een nogal onverwachte PR-actie op.

Al langer dan een half jaar zijn, om redenen die we allemaal kennen, de voetbalstadions van het land leeg. En toch heerste er deze zondag op de tribunes van het Jan Breydelstadion een bijzondere sfeer. Honderden kapotte elektronische toestellen namen de plaats in van supporters tijdens de wedstrijd tussen Club Brugge en Excel Moeskroen. Het doel? De problematiek rond recycleren in de kijker zetten. Uit onderzoek van Recupel blijkt dat er maar liefst 9 miljoen kapotte elektronische toestellen stof liggen te vergaren in de Belgische huishoudens. Genoeg om 300 voetbalstadions mee te vullen.

Eric Dewaet, CEO van Recupel, legt uit waarom het nodig is om dit aantal te verminderen:

"Door je kapotte toestellen naar een Recupel-punt te brengen, maak je niet enkel plaats vrij. Je draagt ook je steentje bij aan een beter milieu door je toestel een nieuw leven te schenken. Recyclage zorgt er immers voor dat grondstoffen opnieuw ingezet kunnen worden voor bijvoorbeeld de productie van nieuwe toestellen."

Een actie die nooit mogelijk zou zijn geweest zonder de hulp van Club Brugge.

“Helaas moeten we op dit moment nog steeds onze supporters missen in het Jan Breydelstadion. De lege tribunes boden ons wel de opportuniteit om Recupel te ondersteunen in deze campagne. Club Brugge is de afgelopen decennia uitgegroeid tot een duurzame topclub. Samen met Recupel kunnen we met deze actie de bal aan het rollen brengen en vele fans bewust maken om massaal hun kapot elektro in te zamelen.”

De actie kreeg ruime aandacht in de media en was te zien op het journaal van RTL-TVI en VRT.
Hopelijk worden de Belgen alvast kampioen recycleren!

PR credits.pdf