mortierbrigade en SBS Belgium lanceren geheel toevallig een campagne voor Lotto voor de Slimste Mens.

Lotto sponsort het immens populaire « De Slimste Mens ter Wereld » op VIER. Daarom vroegen ze aan mortierbrigade om een grappige campagne te bedenken die een link kon leggen tussen Lotto en de graag geziene quiz.
mortierbrigade realiseerde in samenwerking met SBS dus een campagne bestaande uit verschillende tv-spotjes. Vanuit de nieuwe merkpositionering spelen de spotjes in op toeval. Erik Van Looy, presentator van het programma, ontpopt zichzelf als steracteur in de spotjes, wat voor een sterk komische resultaat zorgde, geheel in lijn met het nieuwe verhaal voor Lotto.

In de spotjes zien we presentator Erik Van Looy telkens op een andere avond naar z’n favoriete frituur gaan. Terwijl hij wacht op z’n pakje friet voert hij een gesprek met de frituuruitbaters, waarin hij vertelt over z’n dagelijkse beslommeringen en dat is vooral: nieuwe, interessante kandidaten vinden voor z’n quiz. De gesprekken nemen absurde wendingen en de frituuruitbaters zouden er wel eens voor kunnen zorgen dat Erik, toevalligerwijze, op nieuwe ingevingen komt.

De spotjes verbinden Lotto op een absurde, komische manier met de Slimste Mens. En spelen in op toeval én geluk.

In totaal zullen niet minder dan 10 spots worden voorgesteld door mortierbrigade en VIER. Elke video verwijst naar een nieuwe geselecteerde kandidaat.

De drie eerste spots kan je hieronder ontdekken. De anderen zullen worden uitgezonden voor desbetreffende aflevering van het programma.

CREDITS.docx