mortierbrigade legt de la hoog voor ‘Thomas speelt het hard’

mortierbrigade lanceert z’n campagne voor ‘Thomas speelt het hard’, een nieuw programma op Canvas waarin Thomas Vanderveken z’n jongensdroom achterna gaat.

Hij wil in één jaar tijd het pianoconcerto van Grieg leren spelen en het onder begeleiding van het award-winnend Brussels Philharmonic opvoeren.

Kwestie van de lat hoog leggen kan dit tellen. Canvas volgde hem een jaar lang in z’n queeste en versloeg hoe hij zich voorbereidde op z’n hoogsteigen D-day.

Dat een pianoconcerto leren spelen een harde noot is om te kraken spreekt voor zich. Om z’n droom te verwezenlijken moet Thomas Vanderveken dan ook dag in, dag uit oefenen. Hij zal zich volledig op z’n piano moeten storten en een jaar lang met niets anders dan muziek mogen bezighouden.

Om de intensiteit van die voorbereidingen te tonen, maakte mortierbrigade de vergelijking met de legendarische Rocky-trailer. Rocky, het bekendste voorbeeld van iemand die ook een quasi-onmogelijke strijd aangaat.

In de radiocampagne speelt mortierbrigade ook met de totale toewijding die Thomas zal moeten tonen. Ze laten op clevere wijze horen hoe muziek een jaar lang z’n leven overheerst. Beluister het hier.

Ook in print maakt de campagne een iconische verwijzing naar Rocky.

De eerste aflevering van ‘Thomas speelt het hard’ was gisteren avond te zien op Canvas.
In acht afleveringen kan je zijn vorderingen volgen tot en met de avond van z’n finale beproeving. Op 7 december brengt Thomas Vanderveken het pianoconcerto te berde in de Bijloke in Gent. Hopelijk eindigt hij, zoals het moet, in A-mineur.