mortierbrigade maakt duidelijk reclame voor De Morgen met een nieuwe campagne en baseline: Duidelijk De Morgen.

Er wordt zoveel verkondigd tegenwoordig dat je niet meer weet wat je ervan moet denken. De ene week is kokosolie de gezondste zaak ter wereld en de andere week mag je het geurende goedje niet aanraken of je krijgt er kanker van. Sommigen beweren dat kernenergie de enige manier is om het klimaat te redden terwijl anderen ervan overtuigd zijn dat het de planeet zal vernietigen. Al deze meningen en stellingen komen op een snel tempo op ons af via sociale media en worden gretig geliked en geshared. Het verschil tussen feiten en fictie is steeds minder duidelijk. De extremen worden mainstream, de nuance wordt marginaal. En de waan van de dag is vervangen door de waan van de minuut.

Joost Berends, creatief directeur mortierbrigade:

”We hebben lang gepraat met de mensen van De Morgen en het viel op dat lezers nood hebben aan duidelijkheid. Er komt teveel informatie op hen af en het wordt moeilijker om dat allemaal nog te begrijpen. Een kwaliteitskrant als De Morgen is de perfecte bron om zelf een mening te vormen over thema’s die actueel zijn. De nieuwe baseline lag dan ook voor de hand: Duidelijk De Morgen. Dat er een stevige laag attitude in deze nieuwe lijn zit, is mooi meegenomen.”

Meteen tijd voor een nieuw manifesto voor de krant

De Morgen brengt duidelijkheid. Bekrompenheid wordt het het hoofd geboden en dwarse denkbeelden worden omarmd. De krant laat de emoties van vandaag botsen met het inzicht van morgen. Ze neemt haar taak ernstig, zonder zichzelf te serieus te nemen. Ondanks alle doemscenario’s blijft De Morgen hoopvol vooruit kijken. De verhalen zijn helder en de opinies scherp. Goed nieuws dus voor de lezer in elk van ons. Want zo krijg je weer een duidelijke kijk op de zaken.

Deze campagne is het begin van een nieuwe samenwerking tussen De Morgen en mortierbrigade en  is het resultaat van een intensieve strategisch en creatieve voorbereiding. Het bureau staat in voor de  herpositionering en rebranding van De Morgen om de geschiedenis en het DNA van de krant in al zijn communicatie te heroriënteren.

Charlotte Ghekiere, Brand Manager bij De Morgen:

“Met 'Duidelijk De Morgen' is mortierbrigade erin geslaagd om een eenvoudige en tegelijk heel slimme, onderscheidende én opvallende nieuwe imagocampagne neer te zetten die perfect past bij De Morgen. Het vertrekt vanuit de kracht van ons product: kwaliteitsjournalistiek. In deze digitale tijden is het dan ook essentieel om elke dag opnieuw de lezer te overtuigen van de waarde en relevantie van sterke en verhelderende achtergrondverhalen. Op deze manier zullen ze bereid blijven om voor ons product te betalen.”

De campagne wordt gelanceerd via off- en online kanalen, met onderwerpen die heel wat vragen oproepen bij onze doelgroep. “Is het nog duidelijk hoe zwart Piet mag zijn?” en “Is het nog duidelijk in welk land we morgen wakker worden?” of “Is het nog duidelijk of je nu man, vrouw of gewoon jezelf mag zijn?”. Het antwoord op deze en heel wat andere vragen is duidelijk: in De Morgen vind je de broodnodige inzichten om weer een duidelijke kijk op de zaken te krijgen.

De campagne richt zich op zowel lezers die nog geen abonnement hebben op De Morgen als onze trouwe abonnees. We willen hen duidelijk maken dat je op een aangename en toegankelijke manier inzicht kan krijgen in de belangrijke thema’s van vandaag. En er is één krant die je daarbij kan helpen: Duidelijk De Morgen.

Duidelijk De Morgen radiospot

WAV - 5.5 Mb