mortierbrigade lanceert zijn eerste campagne voor Pink Ribbon

“Finally”, een ontroerende film die borstkanker in de kijker zet

Zoals elk jaar wordt in oktober borstkanker wereldwijd extra onder de aandacht gebracht.  Een belangrijk initiatief, aangezien 1 op 8 vrouwen het risico loopt om borstkanker te krijgen in haar leven. mortierbrigade en Pink Ribbon presenteren dan ook hun nieuwe, nationale campagnefilm: een film die voor het eerst jonge meisjes in de kijker zet en vrouwen er op een pakkende manier aan herinnert hoe belangrijk het is om voor hun borsten te zorgen.

Om de internationale borstkankermaand in te zetten en de bekendheid ervan te verhogen bedacht mortierbrigade een film voor Pink Ribbon die vrouwen aanspreekt vanuit het perspectief van onschuldige meisjes.

Jens Mortier, creatief directeur en partner van mortierbrigade:

"Borstkanker is een ware plaag. Het is buitengewoon belangrijk om vrouwen te sensibiliseren om zichzelf regelmatig te laten screenen, maar het blijft een gevoelig onderwerp. Met deze film hebben we opzettelijk een stapje teruggezet door met tienermeisjes te werken. Met de boodschap: “Je hebt er lang op gewacht. Nu wil je ze nooit meer kwijt”, willen we dat vrouwen zich op een ontroerende manier identificeren met de jonge meisjes.”

Het is een 60 seconden film, afgewerkt met de muziek van Francoise Hardy, met jonge tienermeisjes. 8 tienermeisjes, om precies te zijn: een symbolische referentie naar de 1 op 8 vrouwen die getroffen worden door de ziekte.

Rosette Van Rossem, oprichtster van Pink Ribbon in België:

“We zijn erg fier op onze nationale, ‘out of the box’ – campagne.  Het is de eerste keer dat we de problematiek aan het licht brengen vanuit het perspectief van adolescenten. Met de film willen we alle vrouwen eraan herinneren dat ze hun borsten waar ze lang op gewacht hebben, niet mogen verliezen.”

CREDITS.docx