mortierbrigade richt kakkerlakken af voor Hans Anders

Enkele maanden geleden kondigde mortierbrigade zijn samenwerking met Hans Anders aan. Vandaag stelt het bureau zijn eerste grote campagne voor de optiekketen voor. De boodschap is alvast duidelijk. Hans Anders is niet zoals de anderen. En een opticien die anders is dan alle anderen, die is het zichzelf uiteraard verschuldigd om campagnes te bedenken die anders zijn. Vanuit dit vertrekpunt hebben de creatieven drie doldwaze verhalen bedacht.

Bij Hans Anders moeten brillen binnen ieders bereik liggen. Daarom bestaat hun gamma uit kwalitatieve brillen aan onklopbare prijzen. Maar als de brillen goedkoper zijn bij Hans Anders, dan kan men zich de vraag stellen wat andere opticiens doen met het extra budget dat ze aan hun klanten verdienen …

Op basis van deze existentiële vraag heeft mortierbrigade een campagne ontwikkeld bestaande uit drie films, de ene nog absurder dan de andere. Over bijvoorbeeld een opleidingskamp voor kakkerlakken, manipulatie van minuscule letters of trampolines en hagel. Jens Mortier, Creative Director en Founding Partner bij mortierbrigade:

“Dat we deze campagne hebben kunnen bedenken, hebben we vooral te danken aan een klant die extreem open stond voor creativiteit en die bereid was de geldende regels in zijn sector te doorbreken.” Het absurde creatieve plot wordt verder versterkt door de gelikte productie van regisseur Jeroen Annokkee.

Op productieniveau is sprake van een waar titanenwerk, want alle decors zijn in de studio gebouwd. Het achterliggende idee was om specifiek voor Hans Anders een erg herkenbare sfeer te creëren. En om de verschillende verhalen nog meer reliëf en realiteit mee te geven, hebben mortierbrigade en Czar zich met bijzonder specifieke profielen moeten omringen. “Dit was erg leuk en uitdagend om te maken”, voegt Jens toe.

Eerlijk waar, dit was de eerste keer in mijn carrière dat ik heb samengewerkt met kakkerlakkentemmers. Het is een, hoe zal ik het zeggen, eerder opmerkelijke hobby.”

De drie spots worden in eerste instantie enkel in het Nederlands verspreid en kunnen hieronder bekeken worden.

CREDITS