Mortierbrigade tovert een glimlach op je gezicht met Brussels Mobiliteit en Bike for Brussels

Het moreel van de Belgen is ineengestuikt sinds het begin van de coronacrisis. Volgens een recente studie van de UGent is het geluksniveau van de Belgische bevolking gedaald van 6,73 op 10 voor de crisis naar 6,21 vandaag. 30 % van de Belgen noemt zichzelf zelfs ongelukkig.

In die trieste context hebben Brussel Mobiliteit en Bike for Brussels beslist de Brusselaars wat op te fleuren door hen aan te zetten de fiets te nemen. Want zoals je misschien al weet, maakt fietsen je blij! Op de trappers staan maakt immers verschillende hormonen vrij, waaronder ook het gelukshormoon endorfine. Fietsen maakt bovendien je hoofd leeg en helpt je even uit te waaien.

Om dat allemaal duidelijk te maken aan alle Brusselaars en om hen aan te zetten op het fietszadel te springen, heeft mortierbrigade een affichagecampagne ontwikkeld die vreugde en licht verspreidt in de stad. De illustratie is toevertrouwd aan de Belgische illustrator Jango Jim.

Naast deze affichagecampagne werd een gigantische smiley op de Marnixlaan geplaatst. De smiley is verbonden met de fietstellers en weerspiegelt het geluk van de Brusselaars. Want hoe meer fietsers er door de straten van Brussel rijden, hoe groter zijn glimlach wordt.

Bovendien kan je voortaan een Good-Mood-Route-generator vinden op de website bike.brussels. Met deze generator kan je lange of korte ‘Good Mood’-fietsroutes uitstippelen. Die laten je Brussel en zijn omgeving verkennen en fleuren je humeur meteen op.

Tot slot zijn de illustraties van de campagne uitgewerkt in GIF’s die aangeboden worden op het GIPHY-platform.

Nu het mooi weer is, weet je dus wat je te doen staat: wanneer de blues nog eens toeslaat, spring je op de trappers!

PR credits_lentecampagne.pdf